Pàgines

dimarts, 30 de desembre del 2008

Ablogcedari Brossa


Tornem amb els Apunts simultanis. Aquest cop ens mou una efemèride: el traspàs, ara fa 10 anys de Joan Brossa, l'artista polièdric, el creador plàstic multidisciplinar.

Hem volgut jugar amb les lletres, com ell feia, i bastir un abecedari amb els títols de tots els blogs que s'han adherit al joc. El resultat el veureu al llarg del dia d'avui. Espectacular, segur!

La meva humil participació l'he volgut enfocar des de l'àmbit que més em crida Brossa: l'autor transgressor, que jugava amb les paraules, amb els espais i les formes.

Un parell de frases encadenades, amb l'alfabet com a segell de gernació:


Arribo Bé Cada Dia. És Fer Grans, Il·lusions Ja Lluitades. Morir Novament O Patir Quan Res Serà Trivial. Una Vida Xorca Y Zelosa.


Avui Brossa. Cada Dia Estem Fruint, Gaudint. Hem Il·lustrat Ja La Memòria Nua, Obra Poètica Que RSerà. També Una Veu Xarona Y Zigzagada.

Potser n'hauríem de dir escales pangramàtiques?


I, per vincular-ho una mica amb la paremiosfera, un breu recull de dites i frases fetes amb brossa:
  1. Aquestes noces duen aquest brossat (es diu referint-se a les conseqüències, generalment desagradables, d'haver-se ficat en un lloc o en una situació perillosa)
  2. Com la Neta d'en Brossa, que matava els polls amb la llossa (no ens ha arribat qui pot ser aquesta Neta d'en Brossa)
  3. En abril, cada brossa en cria mil (desaconsella treure les males herbes durant aquest mes)
  4. Fer niu de tota brossa (aprofitar-ho tot)
  5. Fer nosa com una brossa a l'ull (importunar)
  6. La brossa a l'ull d'un altre (és l'equivalent a la paja en el ojo ajeno castellà)
  7. Més val tenir una brossa a l'ull que un ull a la brossa
  8. Per l'abril abriló, bon brossat formatge millor
  9. Quan el maig és arribat, formatge i brossat (és el temps més indicat per elaborar formatge)
  10. Se m'ha ficat una brossa a l'ull
  11. Si no hi haguera animals, qui s'havia de menjar la brossa?
  12. Tota brossa fa paret.

19 comentaris:

  1. felicitacions per aquesta bona idea de fer que, plegats avui, anem tots a una. M'agrada el teu post com segur que m'agradaran tots els que llegeixi avui. Un cop més gràcies per animarme a col.laborar. Una abraçaca.

    ResponElimina
  2. Enriquidor el teu homenatge, com sempre ho són els teus escrits.

    ResponElimina
  3. Avui Brossa. I ja per sempre. Inoblidable, amic!

    ResponElimina
  4. Moltes felicitats per l'èxit de l'homenatge!

    L'encadenat brutal, i les frases amb "brossa"...ja les has col·locat al mapa !?

    ResponElimina
  5. Imagino que tots plegats ens ho hem passat bé preparant aquest homenatge.
    Em sembla un recull molt interessant, Víctor.

    ResponElimina
  6. Us puc assegurar que els primers sorpresos del resultat som els mateixos organitzadors: SOU GENIALS!!!

    Ens heu fet fruir amb Brossa i la vostra generositat ens ha permès bastir aquest homenatge coral.

    Prop de 250 participacions... I al principi ens feia por no trobar 26 blogs per omplir l'Abrossadari!!! Ai,l'Ablogcedari, volia dir!

    Gràcies a tots per participar. Estic content de compartir la bogosfera amb gent tan trempada i generosa!

    ResponElimina
  7. M'agenollo als vostres peus, mestre de les paraules... Sóna com qui digués bogeries, eh? Però no, Víctor, nano, no sé com t'ho fas...

    ResponElimina
  8. Víctor, t'ho tenies molt amagat això de la lírica lúdica,

    a mi també m'encanta compartir-la amb vosaltres

    una abrossada

    ResponElimina
  9. Víctor, he vist l'Abloccedari a TV3. Quina il·lusió que m'ha fet!

    Un bon homentage divertit i original el teu.

    I tens raó no havia enviat el codi del meu post. Gràcies per a posar-lo igualment... tenia pendent posar-hi el dibuix i l'he posat tard...

    ResponElimina
  10. Uaaaaaau!!! Genials les frases amb les lletres de l'abecedari i les que has trobat amb la paraula brossa

    Et felicito :-))

    ResponElimina
  11. M'agrada que ningú digui res de la meva llicència d'escriure la I llatina com a Y grega i de passar olímpicament de la K i la W... :-)

    Menys elogis que em fareu tornar vermell com el fons de la capçalera del meu blog.

    Tots ho hem fet possible. Nosaltres només hem canalitzat i vosaltres ens heu desbordat. Mai us podrem agrair prou la confiança que heu dipositat en el nostre (en aquest nostre hi encabeixo els més de 250 participants) projecte.

    ResponElimina
  12. Un homenatge molt demiürg, senyor parèmies.

    “I uns altres contestaven:
    Jo he portat brossat.
    I jo, dintre un panistre,
    una mica de colistre...”

    ResponElimina
  13. Una cosa que em passa a mi ara i que potser pots incorporar a les teves frases fetes:

    tinc Brossa als ulls!

    ResponElimina
  14. Brossany nou!

    Molt bé la teva contribució!
    Molt be l'any passat!
    Molt bé la moguda ablocgedària!

    Visca Brossa!
    Visca blog amb g!

    ResponElimina
  15. Companys, vosaltres sempre tan brossaics.

    Bon any, companys!

    ResponElimina
  16. hola, t'estic escoltant a catradio, jeje i al joan...

    ResponElimina
  17. Em disculpo per no haver fet el comentari abans; sí, no cal que m'ho diguis, ja sé que no calia disculpar-se. Però jo ho faig. Tenia la post-ressaca de la ressaca musical del meu embrossament. Vaig pencar molt per a aquest homenatge i després vaig quedar extenuat. Doncs bé, el teu m'ha agradat, ben encertat i fresc i omplint-lo de refranys que sempre enriqueix la nostra cultura popular. No m'allargo més que sempre sóc el dels comentaris més llargs. Felicitats i bon any, company.

    ResponElimina
  18. Menta, això teu és vici. Com que no tens polsims de refranys ara vas a Catràdio... ;-)

    Jordi, jo encara estic visitant blogs a hores d'ara... Això ha sigut tan gros que encara no ens hem fet a la idea de la dimensió de la moguda!

    ResponElimina

Avui, sí. Demà, potser no. Depèn dels aires que respira la catosfera modero o no modero.