Finalment els editors de l'apartat català de l'Open Directory Project, el directori mantingut per persones voluntàries d'arreu del món més gran i amb una qualitat contrastada i fora de dubte, han aconseguit situar el català com la desena llengua més representada en aquest directori, només darrere de l'anglès, l'alemany, el francès, l'italià, l'espanyol, el japonès, el neerlandès, el polonès i el danès, però davant d'altres llengües amb molts més parlants que el català, com ara el rus, el xinès, el portuguès, el turc, l'àrab o el mateix suec, als quals acaben de prendre aquesta desena posició.
Són 42.000 llocs catalogats i descrits en llengua catalana, que tenen el seu pes específic en els més de 4.000.000 de llocs webs catalogats en més d'una setantena de llengües.
El repte de mantenir la flama dels iniciadors, sense que davalli la qualitat ni la progressió d'aquesta branca semblen absolutament assolits. I el repte actual dels 42 editors de l'apartat català és popularitzar entre els usuaris catalanoparlants aquesta valuosa eina de cerca i incrementar amb especialistes de les diverses temàtiques que abraça l'estructura ontològica del directori el nombre d'editors actual.
Vols fer-nos un cop de mà? Fes-te editor de l'Open Directory Project i aporta el teu granet a aquest projecte.
Jo ja en sóc, des de l'abril del 2001. I l'experiència no ha pogut ser més gratificant.
Espero que, arran d'aquesta col·laboració a Dmoz, us pugui anar presentant aquelles petites perles que dia a dia apareixen a Internet.
http://dmoz.org/
http://dmoz.org/World/Catal%c3%a0/
http://www.softcatala.org/articles/article24.htm
http://www.lamalla.net/canal/digitalia/reflexions/article.asp?id=126087
http://www.lamalla.net/canal/digitalia/reflexions/article.asp?id=126316
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Avui, sí. Demà, potser no. Depèn dels aires que respira la catosfera modero o no modero.