Pàgines

dilluns, 19 de gener del 2009

30D vs 19G: trajecte Brossa

Quan ens vam embrancar amb l'homenatge a Brossa per commemorar els 10 anys de la seva mort no podíem ni imaginar cap on ens portarien els fats.

L'ablogcedari ha estat un punt d'intercanvi i d'aprenentatge increïble: aprenentatge sobre Brossa i sobre moltes altres coses. Encara hi dono voltes: l'altruisme dels participants, la qualitat excelsa del gruix visible de les participacions, l'obertura de mires, l'obertura al coneixement... Hi cal sens dubte una valoració profunda, atemperada i ben païda.

Encara estàvem gestionant la multitud de participacions que van arribar a l'homenatge que en Jaume Maymó ens va obrir els ulls: el 19 de gener fa 90 anys del seu naixement: 19-1-1919. Allarguem l'homenatge durant tres setmanes?

Obligacions, la magnitud de la tragèdia, tot plegat ha fet que ens veiéssim certament desbordats en la clausura de l'homenatge.

Queden serrells pendents que a poc a poc anirem tancant.

El meu compromís: una valoració exhaustiva de l'experiència i una presentació amb tots els blogs participants, com en la primera edició dels apunts simultanis.

Una mica més de temps, encara.

14 comentaris:

  1. Em sembla fantàstic, però el 30-N del títol no hauria de ser 30-D?

    ResponElimina
  2. I tant!

    No sé en què devia estar pensant!

    ResponElimina
  3. Jo en sé d'un altre que havia posat 80 anys en lloc dels 90 pertinents :)

    Cal fer una valoració de tot plegat i una birra tots plegats, també.

    ResponElimina
  4. Doncs pugeu a 'esquiar-vos' o a portar el maletí al senyor banquer i quedem aquí dalt, recoi.

    ResponElimina
  5. Moltes Gràcies Víctor per les teves paraules, el teu comentari, al bloc!
    I felicitats per la iniciativa de l'Ablogcedari, ha estat genial!!
    Estic content d'haver-hi participat !!!
    Salutacions

    ResponElimina
  6. Doncs jo també estic content d'haver-hi participat. Pel meu caràcter tan "perfeccionista" em vaig embarcar en un projecte certament laboriós (fins i tot ambiciós en aquell moment) que em va obligar a treballar molts dies a "temps complet" per enllestir una idea que em rondava el cap i transformar-la en una "cançó triple". Molta feina, molt aprenentatge també i molta il·lusió en el projecte. Si vosaltres no haguéssiu tingut la idea de portar tot el projecte endavant, ara aquesta cançó meva no hi existiria. D'alguna manera, doncs, sou coautors i això em satisfà. I m'enorgulleix poder haver deixat petjada i part de la meva creativitat en aquest homenatge cooperatiu i enorme.

    Salutacions
    Jordi

    ResponElimina
  7. Quina feinada que fas....realment, visitar el blog, és tota una experiència ( no pas religiosa, però té un quelcom màgic...)

    Petons!

    ResponElimina
  8. Això de Brossa marcarà un abans i un després. No sé si mai sabrem enredar-vos en alguna altra blocada tan grossa com aquesta!

    Gràcies a tots per ser tan incondicionals!

    Zel, tu que te'l mires amb bons ulls! :-)

    ResponElimina
  9. Sempre hi ha un abans i un desprès i coses que segur, d'una manera o una altra, fan història. Aquests segur que en déu ser un cas. I tu, Víctor, n'ets gairebé el major culpable :-)

    ResponElimina
  10. Res del major culpable, que a mi també m'hi van enredar. :-)

    ResponElimina
  11. Benvolgut senyor Pàmies. Des de l'Escola Cooperativa El Puig d'Esparreguera volem donar-li les gràcies pel seu generós comentari al bloc de la nostra classe. Ha estat un honor per nosaltres participar en aquesta iniciativa.
    En Joan Brossa a l'escola dóna molt de joc, ens ajuda a tots a estar amb la ment desperta i amatent, ells llapis esmolats les orelles i els ulls esbatanats... i això no és poca cosa.
    Moltes gràcies
    Patrici Batalla mestre tutor.

    ResponElimina
  12. Patrici, gràcies a vosaltres per fer arribar iniciatives com l'Ablogcedari als infants. Feu un gran tasca!

    ResponElimina
  13. Una gran iniciativa, sobretot per un home tan genial com en Joan Brossa! Moltes gràcies per comentar-me l'entrada del meu bloc. Per cert, ahir em van regalar un poemari d'en Brossa. Curiós, no?

    Salut!

    ResponElimina

Avui, sí. Demà, potser no. Depèn dels aires que respira la catosfera modero o no modero.