divendres, 11 de gener de 2008

El soterrament de l'estació de Renfe de Montmeló

Ahir al vespre, tornant a casa amb la magnífica línia 2 de rodalies de Renfe (poseu-hi aquí totes les emoticones imaginables d'ironia fina, fina, fina), ens hem trobat amb el regal de Reis d'enguany: «ADIF informa: a causa de les obres de soterrament de l'Estació, aquest pàrquing romandrà tancat». Indiquen uns altres llocs alternatius per aparcar i no indiquen si el tornaran a obrir ni el temps que restarà tancat.

Ja fa dies que els usuaris que ens coneixem i que anem comentant la jugada ja ens ho imaginàvem: "Què passarà quan comencin les obres de soterrament de la via al seu pas per Montmeló?". No ens ho volem ni imaginar!! Si sense tenir cap motiu aparent, les incidències són contínues i imprevistes, ara que tindran motius no volem ni imaginar-nos quins viacrucis ens pot tocar patir als pacients usuaris del servei públic ferroviari.

Sembla que l'Ajuntament de Montmeló té previst algun mitjà de transport alternatiu per als usuaris del tren.
  • Però aquest pla alternatiu té previst que un molt alt percentatge d'usuaris no som de Montmeló?
  • Han pensat amb els usuaris que ens hi desplacem cada dia des de Vallromanes, Vilanova del Vallès, la Roca del Vallès, Montornès del Vallès, Parets del Vallès o fins i tot des de Lliçà de Vall? Tindrem alternatives de transport?
  • Seguirem podent aparcar en alguna banda per poder fer ús del servei públic?
  • O haurem de triar l'alternativa del transport privat com ja ha fet tanta d'altra gent farta d'arribar tard a la feina dia sí dia també?
I des dels respectius municipis han previst facilitar la mobilitat de la població que viu al Vallès Oriental, però que treballa fora del municipi i de la comarca? Sí, és clar, tenim els magnífics viatges combinats amb l'autobús, que ens comporten més temps de desplaçament, més quilòmetres i més preu, amb un increment exponencial de risc d'avaries o de falles en la interconnexió els diferents mitjans de transport combinats.



Des de Vallromanes, per exemple, ens han posat autocars que ens porten a Granollers. Mitja hora més de trajecte, una zona més per l'autocar i tres zones de tren des de Granollers a Barcelona. I des de Montmeló, que amb cotxe hi arribes en un quart d'hora, pagues dues zones només i en mitja hora ets al centre de Barcelona (si ADIF vol, per suposat!!).

Els diferents governs (d'aquí, d'allà i dels pobles respectius) haurien d'apostar clarament pel transport públic. I això vol dir posar totes les facilitats del món perquè la gent confiï en l'alternativa pública de transport i no pas que no li quedi cap altra alternativa que matinar, fer cues i pagar, amb increments anuals per sobre de l'IPC i un servei tercermundista.

I les notícies sobre mobilitat i transports d'aquests dies no conviden precisament a l'optimisme, quan s'ha ajornat sine die el traspàs de Rodalies de Renfe a la Generalitat per manca d'acord en els terminis i en les inversions.




Mostra un mapa més gran
Publica un comentari a l'entrada